Czy mogę kupić bilet u kierowcy autokaru?

autokar sindbad

Bilety autokarowe są dostępne u kierowców… ale nie zawsze. I bez zniżek, które przysługują przy rezerwacji telefonicznej lub online. Poznaj powody, dla których nie warto odkładać zakupu aż do dnia, w którym wybierzesz się na przystanek.

Planujesz podróż autokarową z Sindbadem do Niemiec? Z Intercars do Francji? Z Agatem do Holandii? W każdym przypadku teoretycznie możesz kupić bilet u kierowcy i w każdym przypadku nie warto tego robić.

1. U kierowcy nie ma zniżek

Chcesz kupić bilet ze zniżką dla dziecka lub seniora? A może chciałbyś skorzystać z promocji, dzięki której bilety autokarowe do Niemiec są od kilku do kilkudziesięciu złotych tańsze? Musisz zrobić to na stronie BiletyAutokarowe.pl albo podczas rezerwacji telefonicznej. U kierowcy wszystkie bilety są dostępne w podstawowej, najwyższej cenie.

2. U kierowcy cena biletu autokarowego może być wyższa od tej na stronie

Ceny biletów autokarowych mogą zmieniać się wraz z upływem czasu. Jeśli do wyjazdu pozostało kilka tygodni, dostępne są najniższe ceny, ale w ostatnich dniach mogą być już wyższe. Dlatego kwota, którą znajdziesz w naszej wyszukiwarce połączeń autokarowych, obowiązuje tylko w chwili jej sprawdzania, a z promocji warto korzystać od razu. Jeśli sprawdzisz cenę u nas i udasz się na przystanek, kierowca może zażyczyć sobie wyższej kwoty.

3. U kierowcy nie kupisz biletu w dwie strony

Kupując bilet w dwie strony, zwykle płacisz mniej niż za dwa bilety jednostronne. Oczywiście są od tej reguły wyjątki, ale często najtaniej i najwygodniej jest zaplanować podróż tam i z powrotem, jeśli wiesz już, kiedy chcesz wrócić. U kierowcy nie możesz tego zrobić. Wtedy w przypadku przejazdu powrotnego musisz liczyć się i z koniecznością zapłacenia wyższej ceny, także u kierowcy, i z możliwością, że braknie dla ciebie miejsc.

4. Kupując bilet u kierowcy, nie masz pewności, że czeka na ciebie miejsce

Jeżeli rezerwujesz bilet autokarowy przez internet lub na naszej infolinii, jeden fotel w autokarze zostaje przypisany do twojego nazwiska. To znaczy, że nikt nie może go zająć. I odwrotnie: jeśli nie masz zarezerwowanego miejsca, może ono zostać zajęte przez kogoś innego. Na przykład przez pasażera bez biletu, który wsiadł na poprzednim przystanku.

Może się zdarzyć, że będziesz widział w autokarze masę wolnych miejsc, ale kierowca nie sprzeda ci biletu. Jeśli tak się stanie, to dlatego, że miejsca te są zarezerwowane. Na kolejnych przystankach zajmą je pasażerowie, którzy kupili bilet z wyprzedzeniem. Czy warto ryzykować, że zostaniesz na przystanku ze swoimi bagażami?

Uniknij problemów. Zamów bilet online lub na infolinii: 71 724 23 77.

bilet autokarowy